FB

WYPADEK TO NIE PRZYPADEK

Kampania edukacyjna „WYPADEK TO NIE PRZYPADEK – Przeciwdziałaj! Pomagaj!” skierowana jest do uczniów kieleckich szkół. Jej nadrzędnym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.


Kampania realizowana jest przez Stowarzyszenie Aktywności Zawodowej „PASSA” w Kielcach, Komendę Miejską Policji w Kielcach, Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach oraz Straż Miejską w Kielcach. Środki finansowe na realizację projektu zostały pozyskane z akcji prewencyjnej PZU „Pomoc To Moc”.

Projekt zakłada realizację działań profilaktycznych zwiększających bezpieczeństwo na drogach – tj. minimalizowanie skutków wypadków, zasady zabezpieczenia miejsca zdarzenia, zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, propagowanie obowiązujących przepisów prawa dotyczących kierowców, pieszych, rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych.

W ramach kampanii realizowane są bezpłatne warsztaty dla uczniów kieleckich placówek oświatowych. Nakręcony został również film edukacyjny propagujący bezpieczne zachowania w czasie poruszania się po drogach – wraz z instruktażem służb ratunkowych. W filmie wzięli udział przedstawiciele służb ratunkowych i uczniowie kieleckiej szkoły – Zespołu Szkół Mechanicznych w Kielcach.

Jednym z innowacyjnych działań, które zakłada projekt, są symulacje wypadku drogowego. Inscenizowanie wypadku w realnych warunkach zagrożenia pozwoli odbiorcom zadania prewencyjnego zadziałać w sytuacji niebezpiecznej na zasadzie odruchu i wyuczonych zachowań. Podczas symulacji funkcjonariusze służb ratunkowych omawiają poszczególne etapy akcji ratunkowej zwracając szczególną uwagę na to jak powinni reagować świadkowie zdarzeń drogowych.

Bezpośrednimi odbiorcami projektu są dzieci i młodzież z kieleckich placówek oświatowych (1.000 os. z 10 szkół; 10.000 uczniów zapozna się z zasadami bezpieczeństwa za pomocą otrzymanych ulotek i spotów). Pośrednimi odbiorcami będą uczniowie, którzy bezpośrednio nie uczestniczyli w warsztatach, jednak do których Wnioskodawca dotrze za pośrednictwem filmiku edukacyjnego, ulotek i innych działań promocyjnych poprzez mailing, media, portale społecznościowe itp. Również rodzice uczniów będą pośrednio uczestniczyć w zadaniu prewencyjnym, którzy wszelkie merytoryczne i promocyjne informacje o projekcie otrzymają za pośrednictwem dziennika elektronicznego – liczba pośrednich odbiorców – ok. 3.000 osób.

Organizatorzy i odbiorcy realizowali działania profilaktyczne w ramach kampanii również podczas Międzynarodowych Targów Policji i Bezpieczeństwa Publicznego POLSECURE w Kielcach w dniu 29.04.2022 r.

Projekt realizowany jest w okresie marzec - czerwiec 2022.

Galeria